Úvod > Reklamační řád

Reklamační řád

REKLAMAČNÍ  ŘÁD cestovní kanceláře  Ingtours cestovní kancelář spol. s r. o.

(dále jen cestovní kancelář)

1.    Předmět

1.1.    Tento reklamační řád upravuje způsob uplatňování nároků zákazníka vyplývajících z odpovědnosti cestovní kanceláře za vady poskytnuté služby (reklamace) vč. podmínek uplatnění rozporu se Smlouvou o zájezdu a jejich vyřizování v souladu se zákonem č.89/2012 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění.
1.2.    Tento reklamační řád se vztahuje na služby poskytované cestovní kanceláří s výjimkou nároků vzniklých z přepravy na základě tuzemských a zahraniční dopravních cenin, jejichž uplatňování a vyřizování se řídí platnými tarifními a přepravními předpisy dopravních společností.

2.    Uplatňování reklamací

2.1.    Práva z odpovědnosti za vady služeb poskytovaných cestovní kanceláří zákazník uplatňuje v provozovně cestovní kanceláře, v sídle nebo u zprostředkovatele služeb cestovní kanceláře, kde reklamované služby zakoupil, případně v místě poskytované služby u průvodce, delegáta nebo u jiného cestovní kanceláří pověřeného zástupce.
2.2.    Práva z odpovědnosti za vady doplňkově prodávaného zboží zákazník uplatňuje v kterékoli provozovně cestovní kanceláře, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, tj. v provozovně cestovní kanceláře, kde reklamované doplňkově prodávané zboží zakoupil, případně i v sídle cestovní kanceláře.
2.3.    Zákazník je povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu. Uplatnění reklamace na místě samém umožní odstranění vady okamžitě, zatímco s odstupem času se ztěžuje průkaznost i objektivnost posouzení a tím i možnost řádného vyřízení reklamace. Reklamaci může zákazník uplatnit jakoukoliv formou s uvedením data, předmětu reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje.
2.4.    Pokud zákazník vlastním zaviněním neuplatní práva z odpovědnosti za vady poskytnutých služeb na základě smlouvy o zájezdu, tj. u předem sestavené, nabízené a prodávané kombinace služeb cestovního ruchu za souhrnnou cenu, bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 1 měsíce od skončení zájezdu, cestovní kancelář mu slevu z ceny nepřizná.
2.5.    Práva z odpovědnosti za vady ubytování je třeba rovněž uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 6 měsíců. Práva z odpovědnosti za doplňkově prodávané zboží zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí.
2.6.    Zákazník je při uplatňování reklamace povinen uvést jméno, příjmení, adresu, co je obsahem reklamace, svou reklamaci zdůvodnit a podle možnosti i předmět reklamace průkazně skutkově doložit;  současně se doporučuje předložit doklad o poskytnuté službě, např. stejnopis objednávky, fakturu, potvrzení o platbě apod., čímž se usnadní vyřizování reklamace.

3.    Vyřizování reklamací

3.1.    Uplatní-li zákazník právo z odpovědnosti za vady služeb, které mu jsou poskytovány nebo které mu již byly poskytnuty, je průvodce zájezdu, vedoucí provozovny cestovní kanceláře poskytující předmětné služby nebo jiný cestovní kanceláří pověřený zástupce povinen po potřebném prozkoumání skutkových a právních okolností rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této doby se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace zákazníkem, pokud se zákazníkem nebude dohodnuta lhůta delší.
3.2.    V případě ústního podání reklamace (např. v místě poskytované služby) je povinen průvodce zájezdu, delegát nebo jiný cestovní kanceláří pověřený zástupce sepsat se zákazníkem reklamační protokol, resp. potvrzení o přijetí reklamace. V protokolu uvede, kdy zákazník reklamaci uplatnil, osobní údaje zákazníka, co je obsahem reklamace (předmět reklamace), jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále datum a způsob vyřízení reklamace. Jestliže zákazník předá průvodci zájezdu nebo vedoucímu provozovny nebo jinému pověřenému zástupci cestovní kanceláře písemnosti, popř. jiné podklady týkající se reklamace, popř. reklamované zboží, musí být tato skutečnost v protokolu výslovně uvedena. Protokol, resp. potvrzení o přijetí reklamace podepíše sepisující průvodce zájezdu nebo vedoucí provozovny nebo jiný pověřený zástupce cestovní kanceláře. Zákazník obdrží jedno vyhotovení tohoto dokumentu a podpisem potvrdí souhlas s jeho obsahem a převzetí.
3.3.    V případě písemných reklamačních podání platí pro jejich obsah přiměřeně ustanovení odstavce 3.2.

4.    Součinnost zákazníka při vyřizování reklamací

4.1.    Zákazník je povinen poskytnout součinnost potřebnou k vyřízení reklamace, zejména podat informace, předložit doklady prokazující skutkový stav, specifikovat své požadavky co do důvodu a výše, apod. Vyžaduje-li to povaha věci, musí zákazník umožnit průvodci či jinému cestovní kanceláří pověřenému zástupci jakož i zástupci dodavatele služby přístup do prostoru, který mu byl poskytnut k ubytování apod., aby se mohli přesvědčit o oprávněnosti reklamace.
4.2.    V případech, kdy zákazník čerpá služby bez přítomnosti zástupce cestovní kanceláře a  poskytnutá služba má vady, je zákazník povinen dbát též o včasné  a řádné uplatnění nároků vůči dodavatelům služeb v tuzemsku či  v zahraničí.

5.    Způsoby vyřízení reklamace

5.1.    V případech, kdy je reklamace posouzena jako zcela nebo z části důvodná, spočívá vyřízení reklamace v bezplatném odstranění vady nebo v případech, kdy je to možné, i v poskytnutí náhradní služby či výměny zboží. Jinak cestovní kancelář poskytne přiměřenou slevu z ceny vadně poskytnuté služby.
5.2.    V případech, kdy je reklamace posouzena jako nedůvodná, je zákazník písemně informován o důvodech zamítnutí reklamace.
5.3.    Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a příp. následek není závislý na vůli, činnosti a postupu cestovní kanceláře (vis major) nebo okolnosti, které jsou na straně zákazníka, na jejichž základě zákazník zcela nebo zčásti nevyužije objednané, zaplacené a cestovní kanceláří zabezpečené služby, nevzniká zákazníkovi nárok na vrácení zaplacené ceny nebo na slevu z ceny.

6.    Ostatní ustanovení

V ostatním platí ustanovení obecně závazných právních předpisů, zejména občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele v platném znění.
V případě, že dojde ke sporu, má zákazník právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu; věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká Obchodní Inspekce, www.coi.cz

7.    Závěrečná ustanovení

Tento Reklamační řád vstupuje v platnost a účinnost dnem 1.1.2014 a nahrazuje Reklamační řád cestovní kanceláře  ze dne 1.1.1999

Ve Vrchlabí, dne 31.12.2013

Ing. Ivan  B ä u m l  v. r.
jednatel firmy

 
Silvestrovský pobyt ve Špindlerově Mlýně

Cena od 9 590 Kč 11 980 Kč

--25%

Silvestrovský pobyt ve Špindlerově Mlýně

Silvestrovské pobyty - Špindlerův Mlýn

Vánoce jinak…

Cena od 1 190 Kč

Vánoce jinak…

Vánoční pobyty - Harrachov

Lednová bomba na 3 dny a 2 noci

Cena od 1 750 Kč

Lednová bomba na 3 dny a 2 noci

Akční nabídky - Harrachov

Lednová bomba na 4 dny a 3 noci

Cena od 2 800 Kč

Lednová bomba na 4 dny a 3 noci

Akční nabídky - Harrachov

Zimní akční pobyt

Cena od 3 460 Kč

Zimní akční pobyt

- Demänovská Dolina

Lednová bomba na 5 dní a 4 noci

Cena od 3 500 Kč

Lednová bomba na 5 dní a 4 noci

Akční nabídky - Harrachov

Zimní akční pobyt se slevou

Cena od 3 680 Kč

Zimní akční pobyt se slevou

Akční nabídky - Demänovská Dolina

Víkend TOP ALL INCLUSIVE (3 dny/ 2 noci)

Cena od 4 090 Kč 3 090 Kč

-24%

Víkend TOP ALL INCLUSIVE (3 dny/ 2 noci)

Wellness pobyty - Nové Hrady

Pobyt Harmonie (4 dny / 3 noci)

Cena od 8 770 Kč

Pobyt Harmonie (4 dny / 3 noci)

Termály - Velký Meder

Prosincový akční pobyt 4=2

Cena od 2 780 Kč

Prosincový akční pobyt 4=2

Akční nabídky - Harrachov

Středověký balíček (2 dny / 1 noc)

Cena od 2 800 Kč

Středověký balíček (2 dny / 1 noc)

Gurmánské zážitky - Dětenice

Víkendový pobyt (3 dny / 2 noci)

Cena od 2 990 Kč

Víkendový pobyt (3 dny / 2 noci)

Wellness pobyty - Bechyně

Vánoční pobyt ve Špindlerově Mlýně

Cena od 4 860 Kč

Vánoční pobyt ve Špindlerově Mlýně

Vánoční pobyty - Špindlerův Mlýn

Prosincový akční pobyt 2=1

Cena od 1 390 Kč

Prosincový akční pobyt 2=1

Akční nabídky - Harrachov

Pobyt na horách jako vánoční dárek

Cena od 1 999 Kč

Pobyt na horách jako vánoční dárek

Akční nabídky - Harrachov

Aktivní odpočinek v Krkonoších (3 dny / 2 noci)

Cena od 3 200 Kč

Aktivní odpočinek v Krkonoších (3 dny / 2 noci)

Aktivní dovolená - Rokytnice nad Jizerou

Silvestrovský pobyt (5+1)

Cena od 9 990 Kč

Silvestrovský pobyt (5+1)

Silvestrovské pobyty - Harrachov

Lyžování s příšerkami

Cena od 1 020 Kč

Lyžování s příšerkami

Aktivní dovolená - Harrachov

Lyžařský pobyt (3 noci)

Cena od 3 060 Kč

Lyžařský pobyt (3 noci)

Lyžařské pobyty - Harrachov

Zimní balíček 4=3

Cena od 3 060 Kč

Zimní balíček 4=3

Aktivní dovolená - Harrachov

 
<>

Nejvýhodnější wellness nabídky na e-mail...